Monday, August 22, 2011

Månedens Portrett



Navn: Jan Erik Trydal
Går også som: Jani, Tryal, Trøkk, Taikoping eller JET.
Yrke: Utdannet ingeniør, men kan stort sett gjøre alt.
Sivil status: Gift (giftet seg 12 august 2011 med Ann Christin Karlsen).
Spiser helst: Norsk Husmannskost. Om du reiser utenlands med Jani, husk å ta med Wasa...
Beste sitat: "Ikke KØDD med Sven!!!". Sven er tøy kaninen/ kose bamsen hans.

Trydal får æren av å være første mann ut i portrett rekka.
Enkelt å greit fordi han er en av mine nærmeste og beste venner og fordi han nettopp gifta seg og antageligvis er på bryllupsreise nå (jeg kan altså skrive hva jeg vil og la det stå helt til han får sjangs til å komme seg på nettet igjen).
Nå skal det også sies at jani ringte meg i fjord høst en gang å sa: "Nå har vi bestemt oss for bryllup 12 august 2011, så nå vet du det og kan pent holde deg i Norge". Hvorpå jeg svarte at: "Konge Trydal!! Selvfølgelig blir jeg i Norge på den tiden".
Litt dårlig samvittighet for den fortsatt kjenner jeg...

Jan Erik er en skøyer som gjerne blir med på et slag kort eller Star Craft om man spør pent. Han er kongen i utfor bakken på både ski og brett, en egenskap og lidenskap vi begge deler (Les: Ironi). En gang da vi var 13-14 hoppet jani på meg i sinne for noe vår venn Erik hadde sagt. Det var sikkert fortjent, men jeg tok igjen ved å legge ei stor spytte klyse midt på toppen av hodet hans en dag vi satt på bussen. Forferdelige saker som fortsatt får meg til å le godt.
Er det bra eller dårlig jani?

Trydal er ikke så glad i utenlands kost. Da med, jani og Erik krusa rundt i California ble han så dårlig av amerikansk mat at vi måtte tråle staten etter noe som minna om norsk føde. Vi fant, etter mye leting, en butikk som solgte Wasa knekkebrød. Den resterende uka satt jani i bilen å tygga tørre knekkebrød mens jeg og Erik spiste burger, pizza og deep fried chicken. Tror aldri jeg har sett ham så fornøyd som da =P

Frøkteli gla i dæ kompis! Å måtte der få ei fantastisk brølløps reise me møe go norsk mad på turen. Gledår mæ te å se dæ igjen min kjære venn!!


2 comments:

  1. Hehehe!! Epic bilde! Kan enda kjenne åssen den maten bare ståpper i halsen og vil ikke ned! wasa og SubWay redda skinnet mitt den turen der ja :P

    Forresten! Takker så utrolig masse for innslaget du hadde i bryllupet!! Var veeldig overrasket når du plutselig dekket lerretet! Gjestene som var der syntes også det var et flått innlegg!!! Satt utrolig stor pris på det :P

    Du ble sårt savnet under festen,, så det var godt å høre fra deg da :) Du har med å la meg og Anci spandere middag på deg når du kommer hjem til Norge! ;D Så skal vi finne en plass som serverer ordentlig Nordmannskost.. Tenker du vil like det etter så lang tid i jungelen.. Det ville ihvertfall jeg ;)

    ReplyDelete
  2. Trydal!!!
    Indeed, bildet er episk og det samme er magen din =D
    Kan enda se for meg det letta blikket etter den første subwayen..

    Du må takke din kjære bror, det var hans forslag. Men jeg er kjempe glad for at det slo an kompis =) Håper allikevel vår kjære Jacobsen fikk lirt av seg noen "heller flaue" episoder også, så det ikke blei for alvorlig ;-)

    Jeg skulle så veldig gjerne ha vært der Trydal.. Nei, dere har begge med å la meg spandere en middag på dere når jeg kommer hjem til Norge! Kan garantere Sazsa og småkryp (litt larver og sånt...), det slår alltid ann har jeg lært.. Men ja, du har rett i at Norsk kost frister ganske kraftig =)

    Hils kona så masse fra meg, så sender æ dere begge en stoor klam klem fra afrika!!

    ReplyDelete