Tuesday, January 17, 2012

Første mann ut



Min kjære venn Christer Eidsaa har klart det utroligste! Mens jeg roter rundt i Afrika har han, sammen med sin kjære Cathrine Gumpen, brakt ei lita og nydelig jente til verden. Helt siden jeg fikk de gode nyhetene har bildet av en utrolig sliten, trøtt og vidunderlig stolt Christer sirkulert i hodet mitt, så da skulle det bare mangle at første innlegg dedikeres til denne kjernekaren. For det er akkurat det Christer er, en kjernekar som jeg er så heldig å få regne som en av mine nærmeste venner.

Et av hans klareste øyeblikk på Bali (dvs: bare fem Bintang, tre shots og en flatliner...).

Da jeg først traff Christer tusla han rundt i joggebukser til alle døgnets tider og hadde et tykt lag krøller på hodet, noe som resulterte i at hodet hans så dobbelt så stort ut som det egentlig var og at jeg kunne finne på å lage saue lyder (bæææ) ved hver eneste anledning. Det hjalp ikke akkurat noe særlig på første-inntrykket at Christer ravet nærmest to meter over bakken og snakket så tregt at jeg hadde problemer med å holde følge (vanskelig for en stakkar, frekk og liten rogalending det der). Det tok allikevel ikke lang tid før mitt bilde av Christer endret seg totalt, å det hadde ingenting å gjøre med at gutten kjøpte seg dongeri bukse og fikk seg en klipp ;)

Now this is a thing of beauty ;)

En mer omtenksom, generøs, ærlig og oppriktig sjel skal man lete lenge etter. Så får det heller være at han går et par maraton rundt grøten før (eller OM) han kommer til poenget. Christer er av den typen som aldri kunne ha gjort en flue fortred, dog det har gått med noen dusin måker og kråker når jeg tenker meg om, men nå snakker vi ikke noe mer om det.. Han har ihvertfall aldri villet noen noe vondt så vidt jeg vet (diverse fotballdommere ekskludert).

Christer spiser babb i senga. Da han var ferdig krøllet han sølet sammen og skled det pent under senga til Erik..

Christer har besøkt meg mens jeg bodde på Bali og i New York så jeg regner med han ville tatt turen til Afrika også om ikke han hadde blitt gravid (er det rart at jeg sier det slik, eller er det flere som mener at om den ene er gravid så er den andre også gravid??). På Bali var han, som resten av oss, konstant berusa og i NY var han konstant trøtt, men det hindret ikke Christer i å få frem noen gode (Les: lange og ikke nødvendigvis relevante) røverhistorier av den grunn. Jeg har et bilde og videoarkiv herfra til Kristiansand av Christer i "spennende" situasjoner, men nå skal jeg være snill ettersom hans kjære datter kanskje googler sin stakkars far en gang i fremtiden.

Se den søte blondina som beveger seg så grasiøst ut i vannet. Lekkert :)

La meg avslutte slik: Nå som du, som første mann ut, har tatt dette store steget ut i den ukjente pappa rollen, kan jeg love deg at jeg skal være der for deg uansett situasjon eller hindre. Om det gjelder barnepass, om du trenger noen til å synge natta sanger (til deg også, siden det antageligvis ikke blir så mye søvn på deg fremover), eller tilogmed bleieskift (denne VET jeg at jeg kommer til å angre på) så kan du regne med meg. Bare lov meg en ting Christer: når lille Synne Marie spør pappa om ikke han kan lese et natta eventyr eller to, for Guds skyld mann finn ei bok!! Ikke gi henne de egenkonstruerte......

Stor klem!



Glad i deg kompis og gratulerer nok en gang!!!



2 comments:

  1. Hear hear sier jeg bare!
    Veldig godt(og diplomatisk) skrevet ;)
    Gleder meg til å se både "The African Stallion" og dattera til Christer!

    ReplyDelete
  2. Takk for det Flapp :) Jeg er veldig fornøyd med åssen jeg fikk fremstilt denne røveren sjøl. Gleder meg MØE til å se dere alle sammen igjen til sommeren kompis!!!

    ReplyDelete