Thursday, April 26, 2012

Cainan Sletten blir 23-år i dag!!





En av mine aller nærmeste med-lettlurte (eller frivillige om du vil) her i Zimbabwe er denne kamerasky, milkshake avhengige, utrolig atletiske og heller langhårede 23-år gamle tøysegutten fra Bergen. Jeg traff Cainan for første gang ved uttaksseminar på olympiatoppen i fjord vår da vi tilfeldigvis ble plassert på samme rom. Dette var også første natten jeg ble liggende å høre på den mildt durende snorkinga til Cainan, en lyd det skulle vise seg at jeg kom til å bli sånn passe vant med…



Slik var det hver gang man prøvde å fotografere Sletten i starten av oppholdet


Første inntrykket av denne snåle bergenseren med sine lange shorts og evigsittende caps var at han trolig drev med skateboard  (her vil helst ordboka ha meg til å skrive: rullebrett, men det skjer ikke..) og at han likna litt på Ash Cutchon, han tegneseriehelten med picatchu og pokemon i lomma. Dette har jeg ikke sagt til Cainan før, så nå vet du det :)



Cainan er ”litt” glad i milkshake 



 Bare ”litt” glad i milkshake altså… Jeg kunne fortsatt en god stund men dere tar poenget.

Dette inntrykket forsvant allikevel temmelig kjapt, det vil si det forsvant første gang jeg så Cainan ta av seg t-skjorta. Gutten er nemlig ufattelig atletisk og super godt trent, så etter noen korte samtaler fant jeg ut av at han drev med BJJ (Brasiliansk juijutsu) og Tricking (Turn på høgt nivå) og slett ikke samla på pokemon!



Over disse 11-mnd har vi blitt gode venner som gjerne går lange turer sammen, spiser romantiske måltider i lag og sover sammen oftere enn jeg tør å regne på. Med tanke på hvor kamera sky Cainan er så er jeg storfornøyd med alle bildene jeg har av ham og jeg må si at han er blitt bedre og bedre på å få et kamera rettet mot seg. Ikke at han trenger å være like stor linselus som meg, men han har i det siste latt være å gjemme seg bak caps og milkshakes når linsa kommer opp.




Jeg vet faktisk hva Cainans favoritt rett i Zim er! Nemlig Chicken and Steak Sizzler ;)


Jeg er temmelig skitten, skal ikke stikke det under en stol, men Sletten har en rar tendens til å lett toppe mine skitne føtter?! Om dette er fordi han hopper og spretter rundt overalt eller om han bare har et uforklarlig anlegg til å skitne seg til forblir et mysterium, men siden jeg vet hvor glade dere er i disse vakre kroppsdelene så deler jeg gjerne Cainans tåseletter med dere!





Så var det all denne Trickinga som Cainan driver med overalt. Han er faktisk ganske god på det og jeg tror han gleder seg til å komme tilbake til hopp og sprett (tricke) miljøet på NIH til sommeren. Han har ihvertfall imponert og motivert flerfoldige Afrikanere til hopp og sprett mens han har vært her. Det er alltid en stor hit når han tar fatt :)



Gammelt jungelord (ja, det er en Fantomet referanse): 
Når Cainan Tricker… gidder ikke Zebraen stå der mere.



Så med et flott bilde av deg i Okawango Delta, Botswana, la meg få gratulere deg så veldig masse med 23-års dagen din i dag og love deg ei heidundranes (som vi sier på sørlandet, du vet, der hvor det ikke regner 24/7 hele året) bursdags feiring i kveld!!







3 comments:

  1. Fantastisk! Du kan absolutt kunsten i å formulere deg Jan! Eg la merke til ein liten detalj på milkshake-bileta av Cainan, altså korleis han helde sugerøret smålig feminint på begge to. Derfor vart eg litt nysgjerrig på om det er slik han sitte på alle milkshake-bileta du har av han?

    Hurra for Cainan!

    ReplyDelete
  2. Chicken and steak sizzler er jo konge, husker det ble noen av de måltidene før og etter kilimanjaro toppen :).

    ReplyDelete
  3. Takk for det Shandell! Du, akkurat den detaljen der har jeg ikke lagt merke til før du nevnte det. Men etter nærmere gransking av de hundreogfjorten bildene jeg har av Cainan med milkshake, så kan jeg konkludere med at: Ja, din bror holder sugerør som ei nystellt grevinne fra 1800-tallet. Takk for gøy feedback :)

    ReplyDelete