Wednesday, May 2, 2012

Zim & Zam to Moz and the #$%#" Cashewnuts



Vell verd 12-timer i trang kombi med overvektige afrikanere og breiskuldra nordmenn

Nå som det bare er 1-mnd igjen av Afrika oppholdet ble nok dette vår siste utflukt fra Zimbabwe, og hva er da bedre enn å gi Mozambique et nytt besøk i godt følge av to glade gutar frå Zambia! Som dere kanskje husker så har Potto vært her ei lita stund for å besøke Karoline og han fikk endelig besøk av sin kjære Øystein Nerland fra vertslandet deres Zambia. Sammen med disse gutta tok Karoline, Cainan og meg, heretter refferert til som Eliten, turen over grensa for å se havet og nyte hverandres selskap. 


Første kvelden i Beira starta med 1-øl

La meg introdusere siste og lenge savnede medlem av Eliten: Øystein Nerland. Øystein ler masse, drikker mere og tar seg alltid godt ut på bilder (se bort fra bildet under). Han er glad i lange nakne turer på stranda, trange svette kombier og sier ikke nei til en hårklipp i fylla. Da vi ankom Beira var alle tålig sultne og vi fikk tak i noe hærlig sjømat, etterpå fant Karoline, Potto og Øystein ut at de skulle ta seg ei øl. Den blei fort til fler.....  


Jeg slutta å telle på 10, men det hindra ikke mine kolleger i å bestille mer

Tilbake på hostellet fant vi ut av at det var en god ide å klippe Øystein. Joda, jeg har mye erfaring med saueklipperen, samt at jeg var den eneste som var edru nok til å se forskjell på hodehår og kjønnshår, Så da ble det plutselig min oppgave å ikke skamferde unge Hr Nerland ettersom Cainan sov, Karoline måtte ta bilde og Potto brølte på elgen i naborommet.  


Jan:"Sikker?" Øystein:"Jada, kjør på!" 



Resultatet ble en snedig Mohawk ala Jan Morten, og Øystein var strålende fornøyd på tross av at den batteridrevne klipperen tok kvelden midt under akten (klippinga for dere som enda ikke har kommet ut av kofferten). Jeg kan betrygge med at vi fikk tak i batterier neste dag, dagen derpå om du vil, og at frisyren da ble perfeksjonert til en vakker Eli Hagen Mohawk.


Litt bevegelighetstrening på stranda

Dagen derpå fant vi stranda etter en kjempe gøy 2-timers biltur i 10km/t på en heller ujevn strekning. Med tre fyllesjuke i baksete som jeg aldri har sett konsentrere seg så mye kan dere spør om jeg var glad for å sitte foran på den turen! Etter et bad i salt sjøvann var hele Eliten up and running igjen så da samlet vi troppene og lagde nok et herremåltid med sjefkokken Potto i spissen.  

Kjøtt, butternut, gulrøtter, løk og paprika. Hvor er brødet, risen eller potetene sier du? Ta deg ei bolle!  

Hele neste dag ble brukt til sandvolleyball, bading, trening, matlaging, samtaler i godt selskap og avsluttet med nakenbading for enkelte. Så ville Potto også klippe seg, så det blei Eli Hagen Mohawk all around denne helga! Absolutt en verdig avsluttende utflukt for året i Afrika!


Per Otto og Karoline fikk endelig tatt igjen mange gode samtaler


Å ja, jeg klarte forresten å forspise meg på Mosambiks uendelige tilbud av Cashewnøtter denne gangen som forrige gang. Toppet jeg forrige inntak av 900g på en dag? Nei det gjorde jeg ikke, men 700g er søren meg ikke langt unna........ Ble jeg dårlig og har bestemt meg for å ligge unna nøtter i lang tid fremover? Time will tell and my tummy is dreading the answer. 

1 comment:

  1. Hehe. Bra det bare er en mnd igjen syns jeg. Ikke sett deg siden nyttårsaften. Have fun.

    ReplyDelete