Thursday, July 7, 2011

I morgen den dag.

Andre dagen i Zimbabwe fikk vi fire som var kommet frem (meg, Andrea, Runa og Cainan), tid til å ta oss en tur ut på en aldri så liten safari. Vi ble fortalt at her kunne vi treffe på både neshorn og flodhest, men på den krunglete veien ut mot "the safari lodge" traff vi på noe enda mer oppsiktsvekkende og eksotisk. Etter å ha kjørt i 20 minutter fra tilrettelagt vei, laaaaaangt inn i bushen og enda lengre borte fra all sivilisasjonen, trillet det plutselig frem en stor, dvask, hvit mann på sykkel, iført altfor tettsittende sykkelbekledning.. Denne karen kunne man møtt hvor som helst ellers i verden uten å ha reagert, men her ute ble det bare litt for snålt. Det hersket et par sekunder stillhet i bilen, før vi alle brøt ut i gråtende latter. Noe mer malplassert skal du lete lenge etter...

Her er en Zebra.

Endelig fikk vi på plass Anne Minotti, som har ligget syk i Zambia siden vi andre reiste til Zim, så nå er vi nesten full gruppe her nede. Det var veldig godt å endelig få henne på plass her hvor hun hører hjemme, så hun fortjener en plass i bloggen.
Minotti er faktisk barnebarnet til Anne Cath Vestly og har et usedvanlig krøllete hår.

Da Zim gjengen endelig var på plass tok vi oss en ny avstikker ut i "lion and cheeta park" hvor vi kom ganske nær en stor flokk av løver, med bare et bilvindu til skillevegg.
Da er vi ved veis ende for all forberedende orientering og i morgen blir vi utplassert i våre vertsfamilier alle fem! Jeg skal til Chinhoyi, en liten landsby ca 120km nord/vest for Harare, mer info kommer når jeg får den. Nå ser det samtidig ut til at det kan bli en liten stund til neste mulighet for Internett tilgang siden disse usb-nettverkene sliter litt med Mac vennligheten. Jeg håper allikevel å få koblet meg på etterhvert, slik at jeg kan få presentert vertsfamilie og samfunnet jeg skal oppholde meg i det neste året.

Ps: Jeg fant Spirulina her nede!! Så da er protein og vitamin inntaket reddet. Tenkte det var nyttig informasjon for både LH og Hanne, så nå vet dere det jenter =D

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Hei til Familie medl nr 2 FIN FYR
    "Her er en Zebra."var bare fin, den fant du på !
    Så non fjell nord/nordøst for Chinhoyi, kanskje en løpetur en morra?
    fint å følge med her! Kjemegøyopplegg
    SMILE OG VÆRE FORNØYD OFTE,OG HA DET GODT I ALLE TING ALLTID

    ReplyDelete
  3. Hehe! Godt å se at du følger med Onkel Bjarne. Den var ment akkurat slik den var skrevet og du tog ann ;) Ikke mye sjøluft her i landet, så jeg må nok ty til litt løping i fjellterreng ja. ..skal bare være litt obs på slanger og skorpioner og sånnt =P Håper alt står bra til hjemme med deg og alle sammen! Lnege, jeg skal se om ikke jeg kan få lagt inn et dypt og grundig innlegg hva spirulina angår ;P Stor klem fra Zim!

    ReplyDelete