Thursday, May 24, 2012

Den relativt enkle hjemreisa





Nå er det under 1-mnd igjen av mitt Afrika opphold for denne gang, og mange av dere har allerede spurt meg om det finnes noen eksakt dato jeg akter å komme hjem på. Det lette svaret på dette er: ”Ja det gjør det”. La meg allikevel ta en lite omvei før vi ender på denne datoen.


Avslørende litteratur?

Siste arbeidsdag i Zimbabwe er 1.juni, tett etterfulgt av avlutnings møter med vår arbeidsgiver SRC (4-5.06). Den 8 juni reiser Karoline og meg fra Johannesburg til Shanghai! Det var liksom så mye enklere en å fly til Norge.. Her blir vi i en ukes tid å koser oss før vi toger til Beijing for å tilbringe et par uker med den kinesiske mur, den forbudte by, himmelske freds plass, sushi, tai-chi, etc, etc. 


Denne har jeg drømt om å se lenge...

Da er vi vel snart på vei inn i juli, så vi border den Transsibirske jernbanen (eller riktigere  den Transmongolske jernbanen) fra Beijing til Moskva. På turen stopper vi innom Mongolias hovedstad Ulaan baator, Sibirs største by: Irkutsk, og sjarmør byen Omsk for å tilbringe noen dager i Russisk terreng for så å ankomme Moskva. Forhåpentligvis får vi et par dager i Russlands hovedstad før vi skiller lag og reiser hver for oss for første gang på 12-mnd (jeg til Oslo og Karoline til København).




Jeg håper da å være hjemme i Oslo den 8.juli, slik at jeg kan rekke Pear Jam (!!!) konserten i spektrum den 9.juli! Da satser jeg på å få overnatte et par netter hos lillesøster Anne Lise (er det ok AL?), før jeg toger eller busser hjem til Kristiansand, familie, venner, sjømat, pålsneset, og alle de herligheter som medfølger.

Året som fredskorpser slutter forhåpentligvis med en stor konsert opplevelse av verdens beste band!!!


Tilbake til spørsmålet om det finnes noen eksakt dato jeg akter å lande i Norge: ”Ja, det gjør det: 7.juli”. 





1 comment:

  1. Det er så rått. Misunner deg så sykt etter den 1 juni :). Du er utrolig heldig og er meeeeget kult at du skal de plassene ++. Konge å høre du kommer hjem igjen snart og det begynner virkelig å nærme seg. Wish you best of luck on your path that lies ahead.

    Så kanskje det blir en presang eller noe når du kommer hjem :).

    ReplyDelete