Monday, May 14, 2012

Jøss å gammel du æ Karoline!!!




Her legger vi ikke noe under bordet altså. Du forblir eldst og høyest utdanna i denne sekken av poteter, eller i dette kullet av frivillige om du vill, på tross av nådeløs kofferthumor, milkshake dilla og at du er totalt besatt av vampyrer og fantasi litteratur.  Men til poenget: GRATULERER med daen kjære!!! Tenk at du er 27-år i dag og fortsatt ukyssa (hahahaha, den va fin syns æ)! ;-) 


Thumbs up, eller no


Karoline ankom Zimbabwe noen uker etter majoriteten siden hun måtte fullføre sin, hald deg fast, mastergrad!!, i ettellerannet (helst annet) hjemme i Norge. Men da denne solstrålen endelig satte sine ben her til lands var jeg første man til å sette meg på en svett kombi tur for å ønske henne velkommen og gi henne en klem. Dette med klemming var ukjent territorium for Karoline, men 11-mnd i selskap av YogaJan endret dette drastisk. 




Før jeg fortsetter med alt som er gøy er det litt viktig for meg å være super alvorlig i et par setninger. Karoline er nok den av årets frivillige som, etter min mening, har utrettet mest her nede. Hun har stilt opp i situasjoner hvor flere Zimbabwiske idrettsarrangement har vært på god vei ut vinduet og reddet det inn med enkle grep slik at barn og ungdom kunne fortsette med lek og moro. Hun har stilt opp i mørkeste slummen for å vise sin støtte til lokale idrettslag gang på gang, gjerne etter lange og ubehagelige kombi-turer, og ikke minst så har hun alltid mot til å tenke på de påvirkede uansett hvor trøtte vi blir av systemet.  Mye kudos til deg fra meg!




Hun har sine laster også. Akkurat som nøtte-dilla mi så er hun totalt avhengig av jordbær og skyr ingen midler for å få trøkka ei eske eller tre inn så fort som mulig. Karoline er Sundmøring men er verken gjerrig eller kjip av den grunn, tvert om så deler hun gjerne tyggis med Andrea, epler med meg og blod med myggen. Hun er faktisk så gavmild at vi andre slipper å ta på myggspray når Karoline er i nærheten og kan slappe av mens myggen har koldtbord på henne. Veldig praktisk.




En av Karolines fineste egenskaper er allikevel at hun er reiselysten ut av en annen dimensjon! Sammen har vi vært i Sør Afrika, Zambia, Botswana, Mosambik, Malawi, Tanzania og over alt i Zimbabwe. Hun er utrolig gøy å reise sammen med, på tross av at hun som regel har vært der før, uansett hvor vi reiser hen… Det er ikke så altfor sjeldent at vi har forvillet oss inn på de mest avsideliggende backpackerne eller nasjonalparkene, med andre ord: der ingen skulle tru at nokon kunne bu, for så å høre Karoline ytre et overrasket: ”Men her har jeg jo vært før!”.


Det hindret ikke Karoline i å være i like stor lykkerus som resten av oss da vi landet i Johannesburg i desember og oppdaget at de faktisk hadde butikker som fristet og lange fine motorveier uten hull.

Karoline har kofferthumor... Jeg kunne vel egentlig latt den setninga snakke for seg selv, men det går liksom forbi det ”normale” stadiet av kofferthumor. Vist du ser for deg de mørkeste radioresepsjonene, ut i vår hage, Team Antonsen sketsjene kombinert med Harald og Bårds mest grisete koffert kommentarer, så begynner du å nærme deg. Dette passer meg egentlig helt utmerket ettersom Zimbabwes totale fravær av ironi har frarøvet meg alle humoristiske egenskaper. Med andre ord finner jeg Karolines humor ekstremt vittig og underholdende! Vi har blant annet vært på konstant utkikk etter en albino dverg siden ankomst (eksempel på litt mørk humor) og Karoline snakker ofte om hvor interessant denne nøtte avhengigheten min er (eksempel på litt koffer humor). Det verste lar jeg ligge for denne gang..




Det Indiske hav, Mosambique 

Så var det dette med intimsone. Da jeg først traff henne var Karoline en typisk ”2-meters radius intimsone” type som helst ikke gav eller mottok så mange klemmer. Det fikk vi heldigvis gjort noe med så nå deler hun ut klemmer i alle situasjoner rett som det er :-D




Stor klem i Malawi etter mange timers busstur fra Tanzania.

La meg avslutte med å si at jeg er kjempe glad for at jeg havner i Zimbabwe sammen med deg Karoline og at jeg ser frem til et langt og humoristisk vennskap med verdens beste reisefølge. Takk for mange spennende opplevelser, mye mørk koffert humor, og ikke minst mange gode klemmer!







Gratulerer med 27-års dagen!!!






No comments:

Post a Comment